Los Troncos

Tre utrolig deilige dager!

rain 28 °C

Hola amigos :)

Idag er siste dagen på Paradise Hotel, må si vi har likt oss utrolig godt her! Alt har vært topp :) Leiligheten var herlig, servicen var helt utrolig, og all mat og drikke smakte nydelig! Det var virkelig verdt pengene!

Endelig kom vi oss til Iguazu Falls og fikk sett både jungel og de store vannfallene. Jeg tror egentlig ikke "store" vannfall er det riktige ordet. Det var helt enormt. Fossefallene kan bli opp til 80 meter og det er veldig mange av dem. Det ligger tett jungel rundt fossene og det er bygd broer både under og over slik at man kan gå å se på egenhånd. Vi reiste klokken 8 om morningen og brukte 7 timer før vi følte oss ferdige med å se alt. Det var helt sinnsykt varmt, så vi prøvde å holde oss så nærme fossene som mulig for å få litt kjølig sprut. Vi gikk gjennom jungelen, hvor de har lagd en sti så man kan gå på egenhånd. Jeg vet faktisk ikke hvor mange dyr som var der, men det tittet fram både apekatter og øgler av forskjellige slag. Noen steder var det skiltet bilde av krokodiller da vi gikk over sumper, men så ingen. Da vi skulle å se de aller største fossene måtte vi ta et lite tog og deretter gå en veldig lang bro utover mot fossen, heldigvis så vi ikke før vi var på vei tilbake at det stod et skilt med slanger på! Så ingen, heldigivs. Men fulgte ganske godt med hvor man plasserte føttene. Det var en fin opplevelse og absolutt verdt å få med seg hvis man besøker Argentina. Vi kom hjem ganske så utslitte av varmen og bestilte en biff middag opp på rommet, servert på senga. Jammen kan man leve godt som backpacker i sør-Amerika! :D

På kvelden gikk vi ned til baren for å skype litt med familien Bjerkestuen og vi fikk servert forskjellige drinker av Los Troncos bartender :) Det var en deilig kveld å sitte ute på, kunne rett og slett ikke hatt det bedre :) Enda bedre ble det da vi våknet opp og gikk ned til en stor og deilig frokost med både egg, frukt, te og nypresset juice! Idag er det regnvær og vi skal pakke og planlegge turen til Sao Paulo, Brasil.

Ciao for this time, Argentina :)

Skrevet av Hanne L.E 08:16 Arkivert i Argentina Kommentarer (2)

Paradise Hotel :)

Muy bien!

Buenos Dias!

Idag sjekket vi oss inn på los troncos! Her er det deilig! Sola skinner og vi kan ligge ved basseng kanten og slikke sol under palmetrærne :) Rommet er som en liten hytte, eller leilighet, med et fint bad, kjøleskap, balkong, hems, spise plass og stue, kjempe herlig! Utsikt over til broen mellom Brasil og Argentina. Veldig stille sted hvor det er meget komfortabelt å slappe av :) Nå skal Iguazu Falls sjekkes ut!

Har gått til innkjøp av et nytt kamera, så legger ut bilder snart :)

Roar&Hanne

Skrevet av Hanne L.E 06:41 Kommentarer (3)

Siste dag i Buenos Aires og en laaaang tur til Puerto Iguazu

En stressende siste dag i storbyen Buenos Aires...

Hola!

Paa Lordag gjorde vi oss klare til aa forlate Buenos Aires. Vi skulle ta en VIP buss klokken 19.40 paa kvelden og morgenen begynte ganske greit da vi satt paa det store hostellet og slappet av med frokosten, dagen og kvelden skulle bli noe stressende! Vi gikk ut for aa spise en bedre nachos lunsj, og deretter satt vi oss ved en fin fontene for aa nyte sola. Plutselig fikk vi (eller Roar) solt masse smaa flekker med noe som var "maling" eller noe, som vi trodde var fugledritt, saa tar vi fram en vaatserviett og begynner aa torke det av da det kommer en nok saa gammel mann bort til oss og snakker masse spansk som vi ikke skjonner ( Thanks for nothing EF? ) det jeg skjonner er at han sier at vi maa ta paa masse vann fra fontenen for aa faa det av ogsaa peker han paa fuglene og deretter paa vannet. Saa gaar han plutselig og da ser vi noen damer som prover aa skrive og peke paa baade oss og bortover gata. Forst tror jeg at det er noe virkelig ille Roar har faatt paa seg og at vi maa faa det fort av, men saa peker damen ned og til vaar stort forskrekkelse saa er kamera baggen til roar borte! Da skjonner vi at vi har blitt lurt og "rana"! Vi folte oss ganske dumme etterpaa for at vi ikke skjonte det, men alle snakker til alle i byen og man klarer ikke tenke seg at det faktisk er det som skjer da man snur seg bort et oyeblikk; men saa fort kan det altsaa skje. Det var drit kjipt, siden vi hadde en del kule bilder der og at alt er borte selfvolgelig. Saa maatte vi altsaa til politistajsonen, forst for tursiter saa til den som hadde ansvaret for den bydelen det skjedde i, og der maatte vi vente paa en som kunne engelsk og det tok et par timer for den kom, saa vi mista bussen vaar til Puerto Igazu. Men da vi var ferdige kom vi oss tilbake til hostellet og fikk hoppet inn i en taxi til busstasjonen for aa sjekke om det gikk noen senere busser. Det gikk heldigvis en, selvom den var mye daarligere enn den vi egentlig hadde bestilt, men vi slang oss med likevel. Vi sov mye av buss turen og erget oss over kameraet, men til slutt kom vi fram til Puerto Igazu og fikk kommet oss inn paa hostellet og slappet av. Det virker veldig fint her, litt jungel-feeling, og Iguazu falls ser veldig bra ut, gleder oss til a sjekke det ut i lopet av uken. Her blir vi til Fredag og paa Fredag og Lordag har vi bestilt et fint hotell som ser veldig ydylisk ut :) Fortsatt ganske billig, men dyrere enn hostellene saa klart.

Saa det ble en noe kjip avskjed i Buenos Aires, men life goes on! :)

Haaper alt er bra hjemme i kulda, her er det tropisk klima og vaaarmt ;)

Roar&Hanne

Skrevet av Hanne L.E 15:05 Kommentarer (5)

Uruguay

Et avbrekk fra storbyen

Buenos Dias!

Da var vi tilbake fra en to dagers tur i Uruguay! Vi tok colonia expressen over til Colonia i Uruguay og deretter videre med buss til hovedstaten Montevideo. Må si vi var LITT skeptiske da vi ankom havna i Colonia, det virket ganske øde og det lå slitene hus på veien mot Montevideo. Etteren to timers busstur slang vi oss i en taxi og ankom Hostel Viaje. Det gjorde oss ikke så mye mindre skeptiske da vi tittet inn på det lille rommet vårt som var lite og trangt, ikke spesielt innbydende og uten eget bad\toalett. Men etter vi fikk satt fra oss sekkene og lagt oss nedpå sengen noen minutter så virket det ikke så ille, likevel. Rommet var riktig nok betydelig mindre enn Florida Hostel, men likevel koselig :) Vi kom frem ganske sent så vi rakk bare å gå ut for å få oss noe å spise. Gatene så tomme og skumle ut, men vi fikk spist middag og deretter trakk vi oss tilbake på hostellet hvor vi satt oss oppe på takterrassen spilte kort og smakte på den lokale ølen; Pilsen. :)

Dag nr. 2 våknet vi opp til sol og blå himmel! Vi fant ut at City touren vi hadde fått med i prisen og skulle gå kl.09 var blitt kanselert men neste skulle gå klokken 15. Vi gikk på til et supermarked og tilberedet vårt første måltid på egenhånd så langt på hostellet mens vi ventet. Når vi så endelig kom til kl.15 hadde de kanselert touren sin igjen! Så vi fant oss et kart og tok beina fatt! Det ble en lang (4.5t) gå tur langs strandpromenaden og vi fikk kjent på vannet og sanden :) Vi skjønte at Montevideo ikke var så skummelt i dagslys og at det faktisk var en veldig pen by med både strender og parker. Etter å ha dratt første etappen litt for langt(?) endte vi opp med å hoppe inn i en taxi halvveis på tilbakeveien til hostellet.Der de fleste hadde sjekket ut, så det var kun oss pluss et par andre som var igjen der og da var ikke fellesbad så ille likevel :) Kvelden gikk med til øl kos på terassen til langt på natt.

Dag nr. 3 ble jammen meg City touren avlyst igjen så vi bestemte oss for å slikke litt mer sol på en gatecafe mens vi ventet på å ta buss tilbake til Colonia. Vi sa adjø til hostellet og Montevideo og kom fram til Colonia på ettermiddagen. Til vår store overraskelse var også denne byen veldig fin! Det var en liten havnby med en veldig lun og trivlig atmosfære :) Vi slang fra oss sekkene på svaberget og koste oss i sola utover kvelden! Deretter tok vi ferja tilbake til Buenos Aires igjen. Og nå har vi sjekket inn på et nytt hostel som heter Milhouse. Det er veldig stort og trendy! Så nå skal vi nyte en lang dusj og se hva natten har å by på her i storbyen! Loving it :)

Skrevet av Hanne L.E 18:24 Arkivert i Uruguay Tagged backpacking Kommentarer (2)

Trip to the zoo, sightseeing and halloweenparty!

Raul og (H)annelita!

overcast 25 °C

Buenos dias!

Nå har vi vært i Buenos aires i 4 dager og imorgen er vi klare for ny avreise, spørsmålet er bare hvor? Vi prøver å finne ut hvor vi skal reise videre i Argentina. Pantagonia eller Iguazu falls, kanskje? Vi får se!

På Fredag slang vi oss på en sightseeing bus og fikk hørt om Buenos Aires historie og sett det meste av byen. Det er en kjempe stor by så det tok litt tid for oss å finne ut hvor vi var på kartet. Vi bor på Florida Hostel i en lang gate som heter Florida. Alle gatene i Buenos Aires heter forskjellige stedsnavn, f.eks Uruguay, Florida, Peru and so on. Byen er ganske moderne, og ligner egentlig på en europeisk by. Det er fine parker og store bygninger overalt. Mat og drikke er veldig billig noe som gjør livet som backpacker veldig fint!

Vi hoppet av sightseeing bussen og besøkte Buenos Aires Zoo. Alltid like morsomt å se på elefanter, grusomme slanger og apekatter! Været var veldig godt og vamrt og solen skinte hele dagen :) deretter trakk vi oss tilbake på hostelrommet og slappet av, etter en øl nede på baren på hostellet, fortsatt litt slitne etter den lange reisen.

I går tok vi fatt i et kart og utforsket byen på egenhånd. Vi spiste en stor lunsj på en cafe fikk tatt litt bilder av byen. Vi var innom togstasjonen for å sjekke ut hvordan man kan komme seg rundt i Argentina som backpacker. Men som sagt vet vi enda ikke helt hvor vi skal reise videre. Vi skal snakke med en fyr på hostellet etterpå for tips :)

Senere på kvelden skulle vi ut for å teste den berømte biffen i Argentina, men først stakk vi hodene nedom baren der de holdt på å gjøre seg klare for Halloweenparty. Etter en øl eller tre fant vi ut at vi skulle utsette biffmiddagen til dagen etter og joinet heller Halloweenpartyet! Det ble litt av et party! Vi ble kjent med folk og koste oss med den billige ølen, (15kr flaska). Vi danset natten lang og det ble en svært vellykket Halloween!

Idag har vi fått smakt på biffen og må si at vi ikke ble så imponert over den første biffen her i Argentina. Men helt greit, vi prøver snart igjen! (Takk farmor)

Håper alt er bra med alle der hjemme :)

- Roar og Hanne.

Skrevet av Hanne L.E 14:00 Kommentarer (2)

(Innlegg 16 - 20 av 22) « Side 1 2 3 [4] 5 »