Australia

Brisbane & Sidney!

Da ble det en liten tur innom Aussie :) Første stopp var Brisbane. Etter en 4 timers flytur fra Fiji var det fortsatt godt og varmt da vi landet i Brisbane. Vi tok inn på et koselig bed&breakfast midt i sentrum. Brukte dagen på å spasere gjennom byen, shoppe litt og på kvelden ble det kino; The road! Mye fint å se i Brisbane, gamle bygninger med nye bygninger, maaaange bra butikker og en koselig stemning i byen :) Vi fikk kun halvannen dag der før vi hoppet på toget til Sydney.

Etter en 10 timers togtur var vi framme :) Tok inn på et hotell i sentrum. Sydney sentrum er faktisk ganske lite så det var omtrent gå avstand til alt vi ville se. Likevel prøvde vi Monorailen som gikk over byen :)
Vi brukte hele første dagen på Akvariumet og Wildlife huset! Akvariumet var imponerende, utrolig kult lagd, med tunneler under vann, mange forskjellige fisker, krokodiller, skilpadder og masse annet rart. Fikk noen morsomme bilder :) Wildlife var også pretty nite! Nusselige koalabjørner, grusomme slanger og kengeruer! På kvelden gikk vi rundt i gatene og så ut noen kule butikker som vi måtte huske å gå innom, og deretter gikk vi på sushitrain og spiste :) Siden sushitrain lå inne i på en kino ble vi frista igjen, så det ble nok en kino. Denne gangen; Sherlock Holmes! Veldig bra :)

Vi brukte neste dag på å shoppe litt, Australia er ikke altfor billig og med tanke på Thailand som siste destinasjon ble det ikke alt for mye. Men still! Fant en del ting som måtte bli med videre i ryggsekken ;) og slapp av, Roar er ikke noe bedre enn meg! Han fant også en del ting som måtte kjøpes :p Well weeell... Etter en lang dag med shopping og trasking rundt i byen trakk vi oss tilbake på hotellrommet før vi pyntet oss og dro ut for å sjekke utelivet, nok en gang :) Nok en bra kveld og nok en bra middag...

Dagen etter sov vi litt lenger før vi stod opp, spiste lunsj og gikk ned til operaen. Jeg vil si at den faktisk var så flott som den ser ut som. Spektakulært bygg, og imponerende design! Vi fikk tatt noen bilder og brukte resten av kvelden til å gå rundt i parkene og spise iskrem nede ved havna :) Life is rough, huh ;)

Neste morgen sjekket vi ut og var klare for flyplassen... Vi likte Sydney veldig godt, veldig pen by. Australia generelt hadde vært morsomt å sett mer av. Prisene derimot var ganske brutale, billigere en Norge selvfølgelig, men mye dyrere enn fijiprisene. Men senere en gang blir det nok en roadtrip med surfebretta på taket, rundt kysten av Australia :)

Nå er det Thailand for alle penga! 5 uker :) Vi har vært et par dager i Bangkok nå, og imorgen reiser vi sør til Ko Ngang, deretter oppover innom en del øyer på hver sin side av landet. Vi koser oss 4 stjerners hotell med egen suite for øyeblikket. Jada, jeg sa det var røft å være backpacker! ;) Man kan få mye for pengene i det landet her, og som siste destinasjon skal vi utnytte oss av det.

Skal nyte den siste måneden som bare det, orker ikke engang tenke på å avslutte eventyret enda...

Gratulerer med morsdagen, mamma! Og alle andre mødre som måtte interesere seg for å lese denne bloggen :)

Og happy valentines day for den som måtte ønske å feire den amerikanske tradisjonen der ;) May it be freakin' romantic <3

Vi skal kose oss med thailandsk grillspyd :) Love you all!

Skrevet av Hanne L.E 04:12 Arkivert i Australia Tagged backpacking

Kommentarer

Kjempefint reisebrev, Hanne! Det er så gøy å lese om alt dere opplever! Nyt Thailand - jeg tror det kan bli pretty fantastic, too :-)
Flotte skiturer her i helgen - noe annet, det, men snøen holder nok til dere kommer hjem.
Love u

fra Bels

Høres sååå bra ut!
Jeg har jo endelig kommet meg til santa Barbara, og det er knallfint! Veldig varmt her nå, så var første tur på stranden i dag :)
Har begynt å bli kjent med endel folk, kjempekos!
Fikk oppleve valentine også, og etter min smak er det litt for mye etter min smak ;) (forteller deg en historie litt senere..hehe)
Nyt de siste ukene!

fra solvimarie

ja, blei visst litt mye min smak der :-p
vi tar historien over melding :)

Hehe, jeg skjønte hva du mente ;) Kan tenke meg det var ekstremt der, var en del i Australia også! Åh, det høres bra ut :) Kan du ikke sende meg en melding på face om alt? :) Skal nyte Thailand som bare det!! Det er flott her :) Love you