So we meet again, Costa Rica

Tamarindo beach = tuanis!

PURA VIDA AMIGOS!

Vi landet i San Jose den 12. og reiste direkte til tamarindo. Litt nervøse etter å ha satt oss inn i en taxi som vi fikk for en rimlig pris av to lokale ticos, men etter 4 og en halv time var vi trygt framme :) No problemo! Vi sjekket inn på et fint hotel, Arco Iris som lå ikke så langt unna bakveien opp til skolen, for dere som har vært der ;) Veldig koselig og deilig standard! Det var som en liten bungalow, med hengekøyer og basseng utenfor.
Vi kom fram på kvelden og spiste spareribs på hotellet før vi gikk opp til Brunos (yndlingsrestauranten min) for en drink :) Etter at Roar fikk huket tak i eieren, Tony, kjente han meg igjen og husket oss alle sammen fra forrige år! Kjempe koselig å møte han igjen, og og restauranten falt straks godt i smak hos Roar også. Det er en nydelig takrestaurant med en behagelig atmosfære, med verdens beste meny, og den beste servicen man kan tenke seg! Roar og jeg ble kjent med en ny kelner, Juan Carlos, som ga oss et fast bord og den beste servicen!
Senere på kvelden gikk vi til babylon for litt party, hvor det til min store skuffelse var skumparty og noe varierende musikk, ikke helt den samme sjarmen uten reagge der, men fortsatt bra :)

Dagen etter viste jeg Roar rundt, Tamarindo er et lite sted så det tok ikke så lang tid. To herlige smoothies på Mandarina før vi gikk vi ned på stranda. Vi lå på stranda til solnedgang, det var herlig :) Stranda var fortsatt like nydelig! Ikke for mye folk, passe med bølger, grønne palmer, ren sand som man bare kan legge seg ned på etter man har badet. Det finnes ikke noe bedre enn saltvann, sand og sol :) Det tre hellige S'ene!
Middagen ble på selvfølgelig på Brunos :)

Mandag spiste vi frokost på hotellet, Granola, som er korn med frisk frukt oppi, smaker herlig! Deretter leide vi oss to skimboard og gikk ned på stranda for å leke i bølgene. Superfun! :) På ettermiddagen ble vi kjent med et amerikansk par som var naboene våres, og etter litt snakk gikk vi ut for å spise middag med de på Nibana en beachfront restaurant. Der møtte jeg noen norske EF studenter som fortalte meg hvordan skolen var. Det var ny rektor og mye forandringer. Jeg er glad vi var der da det først åpnet for det hørtes mye bedre ut enn hvordan det var nå! Det ble en koselig kveld på en av de lokale barene i Tamarindo. Tuuanis! :)

Siste dagen gikk med til mer strandliv og mer middag på Brunos, perfecto! :) Vi reiste inn til San Jose på Onsdag for å joine oss til Gap Adventure som vi skal være på tur med fram til den 28. Det var en kjempe koselig gjeng, og vi begynte første dagen med rafting i La fortuna, Arenal! Det var mucho fun in the sun! Naturen er breathtaking her i Costa Rica og elva var røff! God temperatur både i vannet og sola. Hakket bedre enn Sjoa! Vi skal være her i to dager, hvor det blant annet er en aktiv vulkan, hot springs og mye natur å se! Imorgen skal vi leie oss sykler og sykle rundt for å se den fantastiske naturen, og på kvelden skal vi til hot springs og kose oss i de varme kildene :)

Kalkun er allerede bestilt til julaften, som skal feires i Niqaragua. Vi er 8 stykker på tur og det er en herlig gjeng! Tror det blir en fantastisk juletur :)

Roar&Hanne

Skrevet av Hanne L.E 20:35

Kommentarer

Nå har jeg akkurat lest siste melding til mormor - hun har også lyst til å oppleve slik fun in the sun! Artig med det flotte reisefølget - jul med dem blir spennende!
Her er det -15; kaldt,brrrrrrrr... Men vi holder varmen med peiskos og strearinlys.
Kort til Stine og Truls kom idag.
Kos dere på sykkeltur!
Love, Mum & Dad

fra Bels

De tre hellige S`ene skulle jeg gjerne vært med på.Forstår nå er du i ditt ess paradis.Det måtte være artig å vise Roar rundt på kjente steder.Og så bra at dere får så koselig følge.Kalkun blir jo fin og god julemiddag.Send oss litt varme,her er det 15.minus.Friskt og godt kan man si.Fortsatt god tur til dere begge to.Ber Bente sende julepenger til dere.Stor klem fra farmor

fra Jennyme

Høres bra kaldt ut! Håper alle kortene kommer fram etterhvert :) Si til pappa at jeg spiste verdens beste HOT WINGS kyllingvinger til lunsj!:) I kveld blir the hot springs! Takk for det, farmor. Your the best!! Love from Costa Rica

fra Hanne L.E

Tror alle kortene har kommet fram - i alle fall har vi fått kort (kjempekoselig - da kjente jeg at jeg savner deg!) og de fleste andre i familien. Alle very happy about that!!! Koz

fra Bels

Kjære Hanne og Roar.
Nå står julen for vår dør,og jeg tenker som så
ofte før,at alle gleder vi har delt i år,
håper jeg vi får dobbelt av neste år.
God jul.Stor klem fra farmor.

fra Jennyme

God jul, farmor! Vi skal kose oss da vi spiser middag ikveld :) Tusen takk!